zopo_s01.jpgzopo_s02.jpgzopo_s03.jpgzopo_s04.jpgzopo_s05.jpgzopo_s06.jpgzopo_s07.jpgzopo_s08.jpgzopo_s09.jpgzopo_s10.jpgzopo_s11.jpgzopo_s12.jpg

Statek Opolanin

 

Z orkiestrą po Odrze

 

(od edycji 2015 do obecnie)

- rok produkcji: 1917 (kadłub), przebudowa i remont 1991

- długość: 23,30 m

- szerokość: 4,85 m

- moc maszyny: 100 KM + 75 KM (sieć elektryczna i ster strumieniowy)

- nośność: 50 osób + załoga

Statek Oława

 

(edycja 2013)

Rok budowy: 1952
Stocznia: Bodan-Werft, Kressbronn
Długość: 23,00 m
Szerokość: 4,35 m
Moc maszyny: 220 KM
Nośność: 135 osób

Statek motorowy "MB Stadt Konstanz" teraz "Statek Oława" został zbudowany w roku 1952 w stoczni Bodan Werft i jako 135 osobowy statek wycieczkowy oddany do eksploatacji na trasie Konstanz - Wyspa Mainau na Jeziorze Bodeńskim.

Na początku 2013 roku przyjechał do Oławy gdzie w maju zacznie pływać na trasie Oława - Wrocław oraz Oława - Brzeg - Opole.

 

Z orkiestrą po Odrze

Z orkiestrą po Odrze

 

Statek Silesia

 

Z orkiestrą po Odrze

 

(edycja 2012 i 2014)

Statek, noszący obecnie nazwę SILESIA (do 27.04.2012 The Bluecity Queen), zbudowany został wroku 1908 w holenderskiej stoczni Van Damm i przeznaczony był do bieżącej obsługi portu. Jest to jeden z najstarszych, pływających obecnie po polskich wodach śródlądowych, statków. W roku 1928 został przebudowany na statek pasażerski. Podczas kolejnej modernizacji, w latach sześćdziesiątych, otrzymał górny pokład.

W 2010 roku statek przeszedł pomyślnie badania techniczne spełniając wszelkie wymogi przepisów jakie stawiane są jednostkom przeznaczonym do obsługi ruchu pasażerskiego. Zakupiony i sprowadzony do Koźla, od sierpnia 2010 roku do końca sezonu odbywał rejsy po Odrze i Kanale Gliwickim wzbudzając ogólne zainteresowanie. W miesiącach zimowych 2010/2011 statek został poddany kolejnemu remontowi współfinansowanemu z funduszy unijnych przez Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki. Podczas remontu kadłub statku został gruntownie oczyszczony i pomalowany, przeprowadzono również kontrolne pomiary grubości blach.

Dla wygody pasażerów poszerzone zostało zejście na dolny pokład, który został gruntownie zmodernizowany. Dolny, zamknięty, pokład posiada ogrzewanie, przydatne w miesiącach chłodniejszych, natomiast latem przed upałem chronić będzie klimatyzacja i szyby termoizolacyjne w oknach. Wyposażenie i wystrój zaaranżowano głównie przy użyciu rożnych gatunków drzew egzotycznych stwarzając tym samym niepowtarzalny klimat wnętrza. Do dyspozycji gości jest barek. Statek otrzymał nowe, wyższe relingi, zainstalowany trwale, na rufie, grill oraz żurawik z szalupą ratunkową. Na statku znajdują się dwie kabiny sanitarne.

Parametry statku: długość - 20 m, szerokość - 3,94 m, wysokość - 3,40 m, max. liczba osób -  60.